Wat is er dan zo nuttig?
De Rabobank heeft ons project BRANDING DE OEVERLANDEN genomineerd voor een wedstrijd. De strijd gaat tussen 7 projecten uit de regio. Op de plannen kan via internet en bij de banken worden gestemd. Inwoners van Hardinxveld-Giessendam, Sliedrecht en Bleskensgraaf kunnen stemmen via de stemkaart met de uniekecode in het Rabobank Magazine. Hoe meer stemmen hoe hoger de bijdrage uit het Rabobank-fonds.
Kijk op www.rabobank.nl/merwestroom en klik dan onder NIEUWS op; "Rabobank stelt € 25.000,-- ter beschikking". Dan verder op; "link".
Het idee.
Wij zetten in op de promotie voor de Oeverlanden met als boegbeeld het plan van Marijke Bongers. Marijke heeft een fantastisch voorstel gemaakt voor een uitzichttoren bij -niet in- de Oeverlanden. In dat idee komen al onze verlangens samen: Natuur, Kunst en Cultuur.
Wij hebben dit idee de Natuur-Uitzicht-Toren (NUT) genoemd. Hoe meer stemmen hoe hoger de toren! Met de toren willen wij bereiken dat het gebied "in het oog en in het hart komt". Dat is het NUT.
Is de NUT een illusie?
Wij kunnen een NUT altijd realiseren door klein te beginnen met een tijdelijke of mobiele toren en groots te eindigen met een permanente NUT. Er zijn diverse locaties voor een NUT mogelijk. Hiernaast afgebeelde schets (onder embargo) is een idee voor een ideale eindsituatie. De NUT is geprojecteerd op de dijk. Dit ideaal beeld willen wij inbrengen voor een te ontwikkelen masterplan van het gebied. Het masterplan is bedoelt om de rivier functioneler te maken.
Foto; Nico Blokland
Beeld; Marijke Bongers
Ilustratie; Arie Huisman
Reacties
Een reactie posten